Ridresan
2011-06-18 @ 16:30:44 Me, Myself and I

Har ju varit i Spanien på ridsemester på underbara Mallorca och åh - det var nog ett av de finaste ställena jag varit på.
Jag och mamma bodde på en ranch som hette: Son Menut.
Dem hade ungefär nittio hästar varav ett tiotal var privathästar och sedan så var det blandat med unghästar, föl, hingstar och deras hästar som de hade i verksamheten.
Allt var verkligen stort! Gården var ju inte liten precis...
Vi kom dit på Söndagen, den 29:e maj - på förmiddagen vid tio.
Den dagen hade vi ingen ridning, så vi fördrev tiden vid polen i den värmande solen.
Dagen därpå var det däremot ridning, två pass till och med.
Efter frukost så skulle hela ridgruppen, som bestod av fem pers. rida i paddocken för att våran guide skulle få se vad vi kunde.
Då fick jag rida en andalusier, P.R.E - som hette Sultan, en flugskimmel.
Han red jag dock bara en gång, för tills nästa ridpass då vi skulle rida ut en kort tur på hästarna som vi skulle få ha under veckan så red jag: Asuan.
Oh, han var en fin liten pojk. Jag blev ju bara så kär i honom, big luv!
Asuan var korsning, med Andalusier i sig - dock var han en väldigt liten häst, jag skulle gissa på 155cm.

Vi red hela nästan varje dag, förutom en dag då vi åkte in till Palma. En stad på Mallorca.
Där shoppade vi loss, ungefär... Jag gjorde ju vissa fynd, tex. skor för endast ´sjuttiofem kronor.
Men så mycket köpt blev det inte, jag hade inte tiden på mig.

Dagsturena vi red tog upp emot sju timmar och vi var borta från nio på morgonen till ungefär klockan sex - halv sju på kvällen. 
Vi passerade många fina landskap, varje dag var det en ny miljö som vi fick se.
Vi red genom landsbygden, byar, på stranden, i 'djungeln', i naturparker, i bergen m.m.
Wonderful!
Skulle gärna göra om resan igen,



                                                          









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback